Podstawowe cele reklam w Internecie

Współczesna reklama internetowa daje bardzo wiele możliwości – i dzięki temu staje się coraz bardziej skuteczna. Jedną z najbardziej efektywnych i skutecznych form reklamy internetowej jest kampania Google Ads (znana też jako kampania Adwords), która umożliwia emisję różnorodnych reklam – tekstowych, graficznych, wideo czy produktowych. Dzięki temu można dotrzeć do większej ilości odbiorców, a tym samym wygenerować większy ruch na stronie. Jakie podstawowe cele ma kampania Adwords? Można je podzielić na mikro i makrokonwersje.

Mikrokonwersje kampanii Google Ads

Wszystkie kampanie Google Ads mają swoje określone cele, czyli konwersje. Wśród tych mniejszych (tak zwanych mikrokonwersji) trzeba zwrócić uwagę na te najważniejsze:

  • przejście do oferty lub strony z kontaktami;
  • zapisanie się do newslettera;
  • pobranie pliku (na przykład z ofertą lub regulaminem);
  • kliknięcie buttonu;
  • dodanie danego towaru do wirtualnego koszyka;
  • skorzystanie z wyszukiwarki umieszczonej na stronie.

Mówiąc o mikrokonwersjach warto pamiętać o tym, iż są one swego rodzaju wstępem do tego, aby w przyszłości osiągnąć cel makro. W tym kontekście mikrokonwersje należy traktować jako zainteresowanie potencjalnego klienta oferowanym towarem lub usługą. A każde zainteresowanie może przerodzić się w zakup.

Makrokonwersje kampanii Adwords

Kampanie Google Ads mają jeden podstawowy cel – zwiększenie zysków poprzez zwiększenie sprzedaży. To jest właśnie makrokonwersja, która jest podstawowym celem każdej kampanii reklamowej. Jednak to nie wszystko. Do innych makrokonwersji można też zaliczyć kontakt telefoniczny czy umówienie wizyty przez Internet, które też mogą prowadzić do zakupu.

Głównymi celami kampanii Google Ads są mikro i makrokonwersje, które w prostej drodze prowadzą do tego, co w reklamie najważniejsze – zwiększenia zysków. W celu osiągnięcia najlepszych rezultatów warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy opracują skuteczną i efektywną kampanię.